Sunday, November 11, 2007

ခရီးစဥ္အမွတ္ ေ၀ဒ

Boarding pass ကို ကိုင္ျပီး အေပၚထပ္ကို တက္ ။ ေလယာဥ္ထြက္မယ့္ ဂိတ္ေပါက္ကို အသြား မွာ ေနာက္တစ္ဆင့္က က်န္ေသးတယ္။
စစစ လိုမ်ိဳးေပါ့။ အဖြဲ ့တစ္ဖြဲ ့က ေစာင့္ေနေသးတယ္။ Hand Carry မွာပါတဲ့ ဟာေတြ စစ္တဲ့ အဖြဲ ့။ အိတ္ေလး ဖြင့္ျပ။ ဟိုၾကည့္ ဒီၾကည့္ ဟိုကိုင္ ဒီကိုင္ ေပါ့။ အဲဒါလည္းျပီးေရာ Departure Gate ကိုေရာက္။ အဲဒီမွာ လြတ္ေနတဲ့ ခံုေလးေတြရွိတယ္။ ေညာင္းရင္ ၀င္ထိုင္။ မေညာင္းရင္ မွန္ျပတင္းကေန ကိုယ္စီးရမဲ့ Qatar ေလေၾကာင္းက Airbus A300 ကို ဟိုၾကည့္ဒီၾကည့္လုပ္ေနေပါ့။

" ေလယာဥ္ခရီးစဥ္အမွတ္ QR603 နဲ ့လုိက္ပါမည့္ ခရီးသည္မ်ား Check in Counter no 3 သို ့ၾကြေရာက္ပါရွင္။"

အဲဒါနဲ ့ပဲ ေက်ာပိုးအိတ္ကို လြယ္ ၊ Luggage ကို ဆြဲျပီး Check in ေကာင္တာ ေရွ ့ကို ေရာက္ပါေလေရာ။
သတ္မွတ္ ကီလို ၂၀ သာ ခြင့္ျပဳေပမဲ့ ေျပာတတ္ဆုိတတ္ရင္ေတာ့ ၂၅ ကေန ၃၀ အထိ ေပးတယ္ဆိုတာ သိျပီးသားဆိုေတာ့ ကိစၥမရွိ။

Qatar Airway Check in Counter 3 က ညီမေလးေတြကေတာ့ ကိုယ့္မ်က္ႏွာကို ၾကည့္ျပီး အစ္ကိုက Doha Direct လားဆိုေတာ့
ီDoha Transit ပါ။ London ကို သြားမွာ။ အဲဒါ ၾကည့္က်က္လုပ္ေပးလိုက္ပါ။ Luggage ကေတာ့ ၁ လံုးတည္းပါ။
ေကာင္မေလးကေတာ့ ဘာမွ ျပန္မေျပာေတာ့ ။ Computer ကို တစ္ခ်က္ၾကည့္လိုက္ျပီး ခံုေနရာ ခ်ေပးလိုက္တယ္။ လွမ္းၾကည့္လိုက္ေတာ့ အဲဒီ ခံုက ကိုယ္တစ္ေယာက္တည္း ။ ေဘးမွာ ဘယ္သူမွ မရွိ။ Window Seat ။ ဟ..ဟ...ပိုင္တယ္ကြာ။ မ်က္ႏွာၾကီးရာ ဟင္းဖတ္ပါ ဆိုသလိုေပါ့။

အဲဒီလို ၾကည္ႏူးေနတုန္း Luggage က ၂၈ ကီလို ျဖစ္ေနျပီတဲ့ ။ ပစၥည္းျပန္ေလွ်ာ့ ရမယ္ လို ့Doha Airline က တာ၀န္ရွိသူ အရာရွိက ေျပာပါေရာ။ အဲဒါနဲ ့ ျပန္ကစ္ရတာေပ့ါ။
ယူႏိုး ၀ါထ္ ။ ၀ွမ္း အိုင္ ကိမ္းဖေရာမ္ လန္ဒန္.. အိုင္ ကင္ ကဲရီး ၂၈ ကီလို ။ ဟြိဳင္း ကင့္ယူ အေလာင္းမီ တူ ကဲရီး ဒ ဆိမ္း ၀ိတ္?
ဆာ...၂၀ ကီလို အစ္ မက္စီမမ္ အေလာင့္၀မ့္ တူ ကဲရီး ။
အိုး..ပလိစ္...ပလိစ္...အိုင္ဟက္ဖ္ နန္းသင္း အင္းမိုင္ လပ္ဂိတ္။ အုန္းလီး ဘြတ္ခ္စ္ ေဖာ္ မိုင္ စတမ္ဒီး။ ပလိစ္....
ေအာရိုက္...အိတ္ဖ္ ယူကင္ တိတ္ခ္ေအာက္ အိတ္စထရာ ၀ိတ္ အင္ေရာ္ ဟန္းကဲရီ ...ဒဲ့၀ယ္လ္ဒူး..
အိုး...သိုင္ခ့္စ္ .. အိုင္၀ယ္..

အပို္ ၈ ကီလို ေလာက္ကေတာ့ Hand carry လုပ္ဖို ့ကေတာ့ ပ်င္းေသးတယ္။ အဲဒါနဲ ့ဟိုေျပာင္းဒီေျပာင္း လုပ္ျပီးေတာ့ အဆင္ေျပသြားတာေပါ့။

ဒါေၾကာင့္ သြားတာ လာတာမွာ ေျပာတတ္ဆိုတတ္ဖို ့အေရးၾကီးပါတယ္။ ေၾကာက္စရာမလို ။ ကိုယ့္အခြင့္အေရးကို ကိုယ္ ေတာင္းဆိုတတ္ရမယ္။ အဆင္ေျပဖို ့က အေရးၾကီးတယ္။ Complaint ကို မ်ားမ်ားလုပ္။ အဆင္ေျပသြားမယ္။


Boarding pass ကို ကိုင္ျပီး အေပၚထပ္ကို တက္ ။ ေလယာဥ္ထြက္မယ့္ ဂိတ္ေပါက္ကို အသြား မွာ ေနာက္တစ္ဆင့္က က်န္ေသးတယ္။
စစစ လိုမ်ိဳးေပါ့။ အဖြဲ ့တစ္ဖြဲ ့က ေစာင့္ေနေသးတယ္။ Hand Carry မွာပါတဲ့ ဟာေတြ စစ္တဲ့ အဖြဲ ့။ အိတ္ေလး ဖြင့္ျပ။ ဟိုၾကည့္ ဒီၾကည့္ ဟိုကိုင္ ဒီကိုင္ ေပါ့။ အဲဒါလည္းျပီးေရာ Departure Gate ကိုေရာက္။ အဲဒီမွာ လြတ္ေနတဲ့ ခံုေလးေတြရွိတယ္။ ေညာင္းရင္ ၀င္ထိုင္။ မေညာင္းရင္ မွန္ျပတင္းကေန ကိုယ္စီးရမဲ့ Qatar ေလေၾကာင္းက Airbus A300 ကို ဟိုၾကည့္ဒီၾကည့္လုပ္ေနေပါ့။

အခ်ိန္တန္လို ့Departure Gate ဖြင့္ရင္ ဂိတ္၀မွာ ေစာင့္ေနတဲ့ ေလယာဥ္ စပါယ္ယာမ ကို Boarding pass ျပလိုက္ရင္ သူက ကုိယ္စီးရမဲ့ ထုိင္ခံုကို ညႊန္ေပးလိမ့္မယ္။ ၀င္သြားလိုက္ယံုပဲ။ အဲဒီ Air Line ကေတာ့ ျမန္မာ ေလယာဥ္ စပါယ္ယာမ ေတြ ရွိေတာ့ ႏိုင္ငံျခား ခရီး ပထမ ဆံုး ထြက္မဲ့ သူေတြ အတြက္ အဆင္ေျပတာေပါ့။ သူတို ့က အဆင္ေျပေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးပါလိမ့္မယ္။

ကိုယ္ထိုင္ရမဲ့ ထိုင္ခံုေနရာကိုေရာက္ရင္ အဲဒီအေပၚမွာ Luggage Cabin ရွိတယ္။ ဆြဲဖြင့္ျပီး Hand carry အိတ္ေတြ ထိုးသာထည့္လုိက္။ ျပည့္ေနရင္ေတာ့ တစ္ျခားေနရာမွာ ရွာျပီးထည့္။ အားနာစရာမလိုဘူး။ ပိုက္ဆံေပးစီးတာ။

ျမန္မာျပည္ကေန Doha ဆြဲတဲ့ Qatar Airline ဟာ မ်ားေသာအားျဖင့္ ခရီးသည္ နည္းတတ္ပါတယ္။ တစ္စီးလံုးမွ ခရီးသည္ ၅၀ ေတာင္မရွိပါဘူး။ ထုိင္ခံု ေနရာေတြ အမ်ားၾကီး လြတ္ပါတယ္။ တစ္ကယ္လို ့မ်ား ကိုယ့္ထုိင္ခံုမွာ ေဘးမွာလည္း လူရွိေနတယ္။ ေနရာကလည္း ေတာင္ပံ ေနရာေလာက္မွာ က်ေနမယ္ ။ စိတ္ၾကိဳက္မေတြ ့ဘူးဆိုပါေတာ့ ။ ေလယာဥ္ မတက္ခင္ (အေျခအေနေပးရင္ တစ္ခါတည္း ေနရာေျပာင္းလုိက္) ဘယ္ေနရာမွာ ထုိင္ခံလြတ္ေနသလဲ ဆိုတာ ၾကိဳတင္သာ ၾကည့္ထား။ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ အိပ္ခ်င္ရင္ အလယ္တန္းေနရာက ခုံ ၄ ခံု ကို ရေအာင္သာ ေနရာ ဦးထား။ ထိုင္ခံု လက္တန္းေတြကိုဖယ္ျပီး ကုတင္တစ္လံုးလို လုပ္ျပီး အိပ္လို ့ရတယ္။ ခရီးစဥ္က ၾကာမယ္ ဆုိေတာ့ အိပ္တဲ့အခါမွာ သက္ေတာင့္သက္သာ ျဖစ္ေအာင္၊ မေညာင္းေအာင္ ၊ အဆင္ေျပေအာင္ ၾကံရတာေပါ့။

အဆင္ေျပျပီဆိုရင္ေတာ့ ထိုင္ခံုမွာ စိတ္ေအးေအးထားျပီးထုိင္။ ဘုရားစာေလး ဘာေလးရြတ္။ ေတာ္ၾကာ ေလယာဥ္ေျပးလမ္းေခ်ာ္ျပီး ဟုတ္ေပ့ျဖစ္ေနမယ္။
ေခါင္းေပၚမွာ စာဖတ္ဖို ့အတြက္ မီးလံုးရယ္၊ ေလေအးေပးတဲ့ ခလုတ္ရယ္ ၊ ေလယာဥ္စပါယ္ယာ ကို ေခၚဖို ့ခလုတ္ေတြ ရွိတယ္။ ၾကိဳက္တာသာႏွိပ္ ။ လုိအပ္ရင္ေျပာတာပါ။

ကိုယ္ထုိင္တဲ့ ခံုရဲ ့လက္ရမ္းကိုလည္း ၾကည့္လိုက္အံုး ။ ညာဖက္မွာ သီခ်င္းနားေထာင္ဖို ့အတြက္ pin ထည့္ဖို ့အေပါက္ ပါတယ္။ pin ကေတာ့ ခဏေနရင္ လာေပးမယ္။ အသာေလးေန ။ ျပီးေတာ့ ေဆးလိပ္ေသာက္တတ္တဲ့ သူေတြအတြက္ ျပာေခြ်ဖို ့အံ၀ွက္ရွိတယ္။ အဲဒါက ရွိသာရွိတာ။ သံုးလို ့မရဘူး။ ေဆးလိပ္ေသာက္ခြင့္မျပဳဘူးေလ။ လက္ရမ္းမွာ ကိုယ့္ထိုင္ခံုကို ေရွ ့တိုး ေနာက္ဆုတ္ Adjust လုပ္လို ့ရေအာင္ ၊ မွီတဲ့အခါမွာ အဆင္ေျပေအာင္ အတြက္ လုပ္ဖို ့ဘုတစ္ခုေတြ ့အံုးမယ္။ စမ္းၾကည့္ ။
ထိုင္ခံုေပၚမွာ အိပ္ဖို ့ေခါင္းအံုး ေသးေသးေလး တစ္လံုး ေပးထားမယ္။ ထုိင္ခံုေအာက္မွာ က Life Jacket ရွိမယ္။ ေယာင္လို ့ေတာင္ ထုတ္မၾကည့္နဲ ့မလိုအပ္ဘူး။ ေလယာဥ္ ေရထဲ ထိုးဆင္းပ်က္က်မွ အဲဒါက အသံုး၀င္မွာ။

အဲဒီမွာ Leg rest လို ့ေခၚတဲ့ ေျခတင္လို ့ရတဲ့ အတန္းေလးတစ္တန္း ရွိတယ္။ ထိုင္ခံုရဲ ့ေအာက္ေျခမွာေပါ့။ Adjust လုပ္လို ့ရတယ္။ ေလယာဥ္ အတက္ ၊ အဆင္းမွာ အဲဒါကို အေပၚတင္ထားရတယ္။ က်န္တဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ အဲဒါေလးခ်ျပီး ေျခေထာက္ကို အနားေပးထားေပါ့။

ကိုယ့္အေရွ ့မွာေတာ့ သူမ်ားထိုင္ခံုေနာက္ေက်ာေပါ့ ။ အဲဒီမွာ ကလိလို ့ရတယ္။ အစားအေသာက္တင္ဖို ့အတြက္ ေခါက္ Table ေလး ရွိတယ္။ အဲဒါကို တင္လိုက္ခ်လိုက္ လုပ္ၾကည့္ ။ အဲဒါနဲ ့တစ္ဆက္တည္းမွာပဲ မဂၢဇၹင္းေတြ၊ စာအုပ္ေတြ ၊ ေလယာဥ္မူးရင္ အန္တတ္တဲ့သူေတြအတြက္ အိတ္ ရွိတယ္။ အစားအေသာက္ Menu ကဒ္ ထည့္ခ်င္လည္း ထည့္ထားမယ္။

Airline အားလံုး အတူတူပဲ ။ Singapore ။ Malaysia ၊ Thai အဲဒီ အတုိင္းပဲ။

လူစံုလို ့ ေလယာဥ္တံခါးေပါက္ပိတ္ျပီး မၾကာခင္မွာပဲ ေလယာဥ္ စပါယ္ယာမ တစ္ေယာက္က ေပါင္းတင္ထားတဲ့ မ်က္ႏွာသုတ္ပ၀ါ တစ္ခု လာေပးမယ္။ ယူသာယူ ။ ေခြ်းျပန္ေနတဲ့ မ်က္ႏွာ ။ လည္ပင္းေတြ အကုန္သုတ္၊ ျပီးမွ လက္ကိုသုတ္။ အဲဒါကို ျပစ္မခ်နဲ ့အံုး ။ လက္ထဲမွာ ကိုင္ခ်င္ကိုင္၊ မကိုင္ခ်င္ရင္ ကိုယ့္ေရွ ့မွာ ရွိတဲ့ စားစရာတင္တဲ့ Table ေပၚကို တင္ထားယံုပဲ။ တစ္ေအာင့္ေလာက္ၾကာရင္ စပါယ္ယာမ က လာသိမ္းလိမ့္မယ္။ သၾကားလံုးလည္းေကြ်းပါလိမ့္မယ္။ စားသာစားပါ ။ အဆိပ္ခတ္မထားပါဘူး။

အဲဒါနဲ ့တစ္္ဆက္တည္းမွာပဲ ပလတ္စတစ္ အထုပ္တစ္ထုပ္လာေပးပါလိမ့္မယ္။ ဒါလည္းယူထားလိုက္ပါ။ ျပီးေတာ့ ဖြင့္ၾကည့္လိုက္ပါ။ နီညိဳေရာင္ ေစာင္ပါးေလး တစ္ထည္ ၊ Qatar တံဆိပ္နဲ ့Bag ေလး တစ္ခု ။ အဲဒီ အိပ္ထဲမွာေတာ့ သြားတုိက္ေဆး ၊ သြားတိုက္တံ ၊ ေျခအိပ္တစ္စံု၊ အိပ္တဲ့အခါမွာ မီးေရာင္နဲ ့မအိပ္တတ္တဲ့သူေတြအတြက္ Eye mask လို ့ေခၚတဲ့ မ်က္လံုးကို ပိတ္တဲ့ ဟာေလး ။ ေနာက္ဆံုးတစ္ခုကေတာ့ သီခ်င္းအစီအစဥ္ ၊ ဗြီဒီယုိ အစီအစဥ္ ၊ ေရဒီယို အစီအစဥ္ေတြ နားေထာင္လို ့ရေအာင္ဖို ့အတြက္ Ear Phone တစ္ခု အစရွိတာေတြ ပါ ပါတယ္။

ယူသာ ယူထားပါ။ ေစာင္နဲ ့Earphone မွ အပ က်န္တာေတြဟာ ကိုယ့္အတြက္ ကိုယ္ပိုင္ျဖစ္ပါတယ္။ ယူသြားလို ့လည္း ခြင့္ျပဳပါတယ္။

အဲဒါေတြရရင္ေတာ့ ေျခအိတ္ကို လဲခ်င္ လဲလိုက္ပါ။ တစ္ခ်ိဳ ့ေျခအဆီ ထြက္တဲ့သူေတြဟာ ေျခအိတ္စြပ္ရင္ အနံ ့ထြက္တတ္ပါတယ္။ အဲဒါကို ကာကြယ္ဖို ့အတြက္ပါပဲ။ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ၊ သက္ေတာင့္သက္သာ ေနပါ။ ဖိနပ္ကိုလည္း ၀ါသနာပါရင္ ခြ်တ္လိုက္ပါအံုး ။ ေျခေထာက္ အိုက္ပါတယ္။ စီးရမဲ့ ခရီးစဥ္က အၾကာၾကီးဆိုေတာ့ ဖိနပ္ခြ်တ္တာဟာ အေကာင္းဆံုးပါ။ လိုအပ္မွ ျပန္စီးပါ။


ခရီးသည္အမ်ားစုဟာ ျမန္မာျပည္သားေတြ ျဖစ္ဖို ့မ်ားပါတယ္။ အနည္းအက်ဥ္းကေတာ့ ႏိုင္ငံျခားသားေတြပါပဲ။ ဒီအထဲမွာေတာ့ Doha မွာ အလုပ္သြားလုပ္ၾကတဲ့ ျမန္မာေတြ လည္း ပါပါလိမ့္မယ္။ ခြင့္နဲ ့ခဏျပန္လာၾကတဲ့သူေတြပါ။

ေလယာဥ္ဟာ Boarding Gate ကေန ခြာေတာ့မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ခါးပတ္ေတြ ပတ္ခိုင္း ၊ ေဆးလိပ္မေသာက္ရ ဆိုတဲ့ Sign ေတြကို တင္ပါလိမ့္မယ္။ ကိုယ့္အတြက္ေတာ့ ထူးမွာမဟုတ္ပါဘူး။ ေဆးလိပ္က ေသာက္မွ မေသာက္ရတာ။
မၾကာခင္မွာပဲ ေလယာဥ္ ဒရိုင္ဘာကေနျပီးေတာ့ စကားေျပာပါလိမ့္မယ္။ သူဟာ ဘယ္သူဘယ္၀ါေပါ့။ ဒီခရီးစဥ္ဟာ မိုင္ဘယ္ေလာက္ရွိမယ္။ ပ်ံသန္းခ်ိန္ ဘယ္ေလာက္ၾကာမယ္။ အျမင့္ေပဘယ္ေလာက္ကေနပ်ံသန္းမယ္ဆိုတာကို ေျပာျပီးေတာ့ ကမၼ၀ါ ညွပ္ပါလိမ့္မယ္။

ေလယာဥ္ဟာ ေျပးလမ္းေပၚေရာက္လို ့အရွိန္ယူျပီး ေကာင္းကင္ကို ပ်ံတက္တဲ့အခါမွာ အဲဒီ အရသာကို ခံစားၾကည့္ပါ။ အသည္းထဲ ေအးခနဲ ၊ ျငိမ့္ခနဲ ပါပဲ။ ျပတင္းေပါက္ခံု နဲ ့နီးတဲ့လူဆိုရင္ေတာ့ ရန္ကုန္ျမိဳ ့ေတာ္ရဲ ့ညအလွကို မီးမွိတ္တုတ္နဲ ့ျမင္ရမွာပါ။

ေ၀ဟင္ကို ေလယာဥ္ ပ်ံတက္ျပီး သိပ္မၾကာခင္မွာ ညစာေကြ်းပါမယ္။ Menu Card ေလးေတြ လာေပးပါမယ္။ စားခ်င္တာသာမွာစားပါ။ အားမနာနဲ ့။ ေသာက္တတ္တဲ့သူမ်ား မွာေသာက္ပါ။ ဘီယာ ၊ ၀ိုင္ ၊ တစ္ခါတစ္ေလ Whisky ေတာင္ ေပးပါတယ္။ ခ်သာ ခ် ။ ပိုက္ဆံေပးျပီး စီးတာ။ တန္ေအာင္စားပါ။ အရည္အတြက္ကေတာ့ ေရခ်ည္းပဲ ေသာက္မေနပါနဲ ့။ ေရဆာရင္ အခ်ိဳရည္ေတာင္းေသာက္ပါ။ ဘီယာေတာင္းေသာက္ပါ။ (ၾကိဳက္တတ္တဲ့ သူေတြ အတြက္ပါ)

Thai Airway က ဆိုရင္ေတာ့ ေလယာဥ္စပါယ္ယာ က လက္တစ္ဘက္စီမွာ ၀ိုင္ပုလင္း တစ္လံုးစီကုိင္ျပီး White Wine? Red Wine ဆိုျပီး လာေအာ္ပါလိမ့္မယ္။ ေမာ့သာေမာ့ပစ္ ။ ခ်ဥ္ခ်ဥ္တူးတူး ၊

အဲဒီလို စားစရာ ေသာက္စရာ မွာျပီးရင္ေတာ့ ေလယာဥ္ ရဲ ့အလယ္လိုင္းမွာ တီဗီေတြပါ ပါတယ္။ အဲဒါေလး အသာေလးေမွးျပီး Ear Phone ေလးနဲ ့မ်က္စိအရသာ ခံယံုပါပဲ။ တီဗြီအစီအစဥ္မၾကိဳက္ရင္ သီခ်င္း ၊ သီတင္း ၊ ေရဒီယို ပါတဲ့ လုိင္းကို ေလွ်ာက္ႏွိပ္ျပီး နားေထာင္ေနယံု ပါပဲ။

အဲဒီလိုနဲ ့မွာထားတဲ့ စားစရာေတြေရာက္လာရင္ ကိုယ့္ထိုင္ခံု အေရွ ့က Table ေလးကို ခ်ျပီး စားေသာက္ယံုပဲ ။ ကိုယ္က မလုပ္တတ္ရင္ ေလယာဥ္စပါယ္ယာမေတြက အစအဆံုး လုပ္ေပးပါမယ္။ စိတ္မပူနဲ ့။ မရွက္နဲ ့။ တစ္ခုခု ေတာင္းခ်င္ရင္ေတာ့ စကားရဲ ့ေနာက္ဆံုးကေန Please ဆိုတာေလး တစ္လံုးပါ ပါပါေစ။ လိုခ်င္တာ အကုန္ရမယ္ ။ မရတာကေတာ့ မရွိလို ့ပဲ မွတ္ပါ။

စားျပီးေသာက္ျပီးရင္ေတာ့ အိပ္ဖို ့အတြက္ ေလယာဥ္က မီးမွိတ္ေပးပါမယ္။ အဲဒီအခါမွာေတာ့ မအိပ္ခ်င္ရင္ ကိုယ့္မွာပါလာတဲ့ စာအုပ္ေတြ၊ မဂၢဇင္းေတြ ကို စာၾကည့္မီးလံုးေလးဖြင့္ျပီး ဖတ္ခ်င္ဖတ္၊ အေဖာ္ပါတဲ့သူကေတာ့ အေဖာ္နဲ ့စကားေတြေဖာင္ဖြဲ ့ေပါ့။ အေဖာ္မပါလည္း အေျခအေနေပးရင္ ေလယာဥ္ေနာက္ပိုင္းမွာ ငိုက္ခ်င္ငိုက္ ၊ သူ ့အလုပ္သူ ရွဳပ္ေနတဲ့ ေလယာဥ္စပါယ္ယာမေတြနဲ ့ေတာ္ကီ သြားပြားပါ။
သူတို ့က အေတြ ့အၾကံဳေတြမ်ားတဲ့သူဆိုေတာ့ တစ္ျခားႏိုင္ငံ အေတြ ့အၾကံဳေတြ ကို ေျပာျပပါလိမ့္မယ္။ English လို စကားေျပာက်င့္သလိုမ်ိးပါပဲ။ မ်ားေသာအားျဖင့္ သူတို ့ဟာ Asian ႏိုင္ငံေတြ က ျဖစ္ပါတယ္။ အိပ္ခ်င္ရင္ေတာ့ ေလယာဥ္မထြက္ခင္က ၾကိဳတင္ရွာထားတဲ့ ထုိင္ခံု ေနရာမွာ ေျခဆန္ ့လက္ဆန္ ့တစ္ေမ့တစ္ေမာ အိပ္လိုက္ေပေတာ့။

အိမ္သာသြားခ်င္ရင္လို ့ကိုယ့္ေဘးမွာ လူရွိေနလည္း အားမနာနဲ ့။ ႏိုင္ငံျခားသားဆုိရင္လည္း Excuse me လို ့သာေျပာ။ အိပ္ေနလည္း ႏွိဳးျပီးေတာ့ ေျပာ။ ကိုယ့္အေရး က သူအိပ္ေနတာထက္ ပို ၾကီးတယ္။

အဲဒီလိုနဲ ့ခရီးဆံုးခါနီး ၂နာရီ အလုိဆိုရင္ စားစရာေလးေတြ ေနာက္တစ္ေခါက္ ထပ္လာမယ္။ မနက္စာေပါ့။ စားသာစား ၊ သြပ္သာသြပ္။
Doha ေရာက္လို ့အပိုေငြမကုန္ေစခ်င္ရင္ စားသာစားထား။

အဲ...တစ္ခုေျပာရအံုးမယ္။ ေလယာဥ္စီးလို ့မူးျပီး အန္ခ်င္ရင္ေတာ့ အိပ္ရွိတယ္ဆိုတာ မေမ့နဲ ့။ ကိုယ္ထုိင္တဲ့ ထုိင္ခံုေရွ ့ေအာက္နားက အိတ္ထဲမွာ ရွိတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ေလယာဥ္တြင္းမွာဆိုေတာ့ ေလဖိအား နည္းတာ ၊ မ်ားတာ ျဖစ္လို ့နားေတြ တိန္း ကုန္တာ ၊ နားအၾကား ေတြ တိုးသြားတာေတြ ျဖစ္တတ္တယ္။ အဲဒါဆိုရင္ေတာ့ ႏွာေခါင္းေပါက္ ၂ ဖက္လံုးကို လက္နဲ ့ပိတ္ညွစ္ျပီးေတာ့ တံေတြး မ်ိဳခ်လိုက္။ တစ္ေခါက္နဲ ့မရရင္ ေနာက္တစ္ေခါက္ထပ္လုပ္ၾကည့္ပါ။ ေပ်ာက္သြားပါလိမ့္မယ္။

ေလယာဥ္ပ်ံသန္းေနတုန္း တစ္ခါတစ္ေလ ေလျပင္းထန္တာ၊ ရာသီဥတုဆိုးရြား လို ့ရွိရင္ေတာ့ ခါးပတ္ျပန္ပတ္ခိုင္းပါလိမ့္မယ္။
က်န္တဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ ခါးပတ္ပတ္ထားတာကို ျဖဳတ္ဖို ့မေမ့ပါနဲ ့။ သက္ေတာင့္သက္သာ ေနပါ။ ပင္ပန္းလွပါတယ္။ က်ဥ္းက်ဥ္းၾကပ္ၾကပ္နဲ ့။

Doha ေလဆိပ္ကို ေလယာဥ္ဆင္းလို ့ရွိရင္ ညဖက္ဆိုေတာ့ ေကာင္းကင္ကေန ေျမျပင္အလွကို ၾကည့္ရတာ ေတာ္ေတာ္လွပါတယ္။ ေန ့ဖက္ဆိုရင္ေတာ့ သိပ္မလွဘူး ။ဘာလို ့လည္း ဆိုေတာ့ သဲကႏၱာရ ထဲမွာ ေဆာက္ထားတဲ့ ျမိဳ ့ျဖစ္ျပီး အေတာ္လည္း ပူပါတယ္။ ေန ့ဖက္ဆိုရင္ က်စ္က်စ္ပူေနပါေရာ။ ျမန္မာျပည္ထက္ကို ပူပါတယ္။ ညဖက္လည္း ပူတာပဲ။

Doha ေလဆိပ္ကေတာ့ Tube မရွိတဲ့ အတြက္ ေလွခါးပါတဲ့ ကားေတြနဲ ့တံတားထိုးျပီး ေအာက္မွာေတာ့ Aircon Bus ေတြ လာၾကိဳပါလိမ့္မယ္။ ေလယာဥ္ေပၚကဆင္းရင္လည္း Cabin Luggage ေတြကို ျပန္ယူဖို ့မေမ့နဲ ့အံုး။ ၀မ္းသာအားရျဖစ္ျပီးေတာ့ ေမ့တတ္တယ္။ အဲဒီကေန တစ္ဆင့္ Arrival ကို Bus ေတြနဲ ့သယ္သြားပါလိမ့္မယ္။ တစ္ခါတစ္ေလ အဲဒီ Arrival ကို ေရာက္ဖုိ့ ၁၅ မိနစ္ေလာက္ၾကာပါတယ္။ အဲသေလာက္ ေ၀းတယ္။ တစ္ခါတစ္ေလေတာ့လည္း ၅ မိနစ္ေပါ့။ ေလယာဥ္ေပၚမွာ မူတည္ပါတယ္။

Doha ေလဆိပ္ အတြင္း ျမင္ကြင္း (ဆက္ရန္)....

No comments: